Kisah Di Sebalik Cloud 9

27 12 2009

Waktu rehat baru je tamat. Pelajar-pelajar berpusu-pusu masuk ke kelas masing-masing. Al-maklum la kan, masa rehat Cuma 20 minit. Mana nak berjalan ke kantin, nak beratur beli makanan, nak makan, kemudian nak balik ke kelas. Memang tak sempat lah.

Shah yang dah berada dalam kelas sudah bersiap sedia dengan buku teks bahasa Inggerisnya. Nuzairi menghampiri dan duduk disebelahnya.

“Good morning teacher”. Sekata je bebudak tingkatan 3 Waja menyambut kedatangan Pn Lucy Khor, guru bahasa Inggeris yang kecik molek lagi seksi tu.

Pn Nancy Khor terus memulakan sessi pembelajarannya hari tu.

Seperti biasa, Nuzairi bersandar sambil meletakkan tangannya pada paha Shah. Kadang-kadang jemari Nuzairi nakal menguis-nguis paha Shah. Kadang-kadang Nuzairi sengaja meraba kemaluan Shah.  Sesekali Shah akan mengangkat tangan nakal itu dan memarahi Nuzairi. Tetapi tangan itu akan sampai balik ke paha Shah yang sedang-sedang saiznya. Shah sebenarnya suka diperlakukan seperti itu.

“Shah, takde Cloud 9 ke hari ni?” Nuzairi senyum.

“Nah, ambik satu.” Shah dan Nuzairi setiap hari akan berkongsi Cloud 9. Kalau hari ni Shah yang beli, besoknya, Nuzairi pula membeli berkeping-keping Cloud 9 untuk dikongsikan dengan Shah.

“Shah makan la dulu, kita kongsi macam biasa. Tak best la makan sorang satu.” Ayat tu dah biasa Shah dengar. Dan, hari-hari Shah rindukan perkataan itu lancer keluar dari bibir mungil Nuzairi.

Nuzairi cuma akan menggigit cloud 9 yang baru dibuka sekiranya Shah juga akan menggigit dari bar cloud 9 yang sama. So sweet.

Shah terlalu naïf untuk bertindak. Shah terlalu pemalu untuk meneruskan apa yang sepatutnya. Bila difikirkan, Nuzairi seolah-olah memberikan lampu hijau kepada Shah untuk mengeratkan lagi hubungan mereka. Pernah, sewaktu ke tandas, Nuzairi mengajak Shah untuk menemannya. Disitulah mulanya Shah melihat kelelakian Nuzairi dan memegang sendiri. Tetapi, Shah terlalu daif untuk memikirkan apa yang sepatutnya dia lakukan.

Itu cerita bertahun-tahun yang lepas. Nuzairi kini seorang penyelam professional  dan telah lama terputus hubungan dengan Shah. Manakala Shah, telah berhenti kerja untuk menjadi usahawan. Tetapi, iklan Cloud 9 kat tv tu memang mengingatkan Shah kepada Nuzairi.

Nama-nama dalam cite ni adalah rekaan semata-mata.


Actions

Information

2 responses

1 12 2012
adrianhao

Love it, I never thought Cloud 9 can be as romantic as that!

31 12 2012
Shah

u r rite adrianhao.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: